ANGELA BACON KIDWELL

Yayınlandı: Kasım 30, 2010 / My article, Photography
Etiketler:,

“DAİMA ‘GERÇEĞİ BULDUM’ DEĞİL, ‘BİR GERÇEĞİ BULDUM’ DEYİN.” Halil Cibran’ın bu sözlerinden Angela Bacon Kidwell çok etkilenmiştir.

Teksas’ta yaşayan Angela Bacon Kidwell, çalışmalarının bilinen ve açıklanmayan duygulara bir yolculuk, bir teslimiyet olduğunu söylüyor. Fotoğraflarının oluşma serüveni ise şöyle: Günü yaşarken, karşılaştığı insanların ve yerlerin, aslında her şeyin ‘farkında’. Tüm bunların detaylarını, onda uyandırdıkları fiziksel ve duygusal tepkileri hafızasına kaydediyor. Bu kısa birleşimler rüyalarda kendilerini tekrar gösteriyor. İşte bu tesadüfi olaylar birleşip, zengin anlatımı olan, sembolizmle olgunlaşmış düşsel öykülere dönüşüyorlar. Angela B. Kidwell ise bunları somutlaştırmak için, aksesuarlar kullanıp, sahneler kuruyor. Kendisini ve modellerini doğal, içsel davranmaya davet edip deklanşörüne basıyor. Asıl derdi; uyanık bir rüya yaratmak…

“1994 yılında iş endüstrisinde çalışmaya başladım. Ancak başarıya ulaştıkça hırsın da aynı hızla arttığı bu iş ortamının bana duygusal açıdan pek iyi gelmediğinin farkına vardım. “ diyen Angela B. Kidwell geçmişinin cinlerinin yaşadığı küçük sessiz yerlerin, dikkatli olması için attığı çığlıklara kulak verdi. Saplantılı kariyer hedefleri ve çözülmemiş çocukluk sıkıntılarının ikilemi, onu içsel kargaşayla baş başa bıraktı. Bu kargaşalardan bir çıkış yolu aramaya başladı ve bu acılı hatıraları anlatmak için çareyi resim yapma ve fotoğraf çekmekte buldu. Onun için en iyi yol bu olacaktı. Tuvalin önünde ve fotoğraf makinesinin arkasında olmak garip biçimde ona güç veriyordu. Ve sonunda kontrolün kendisinde olduğunu hissetti. Angela bu konuda ‘Yanılmış olamazdım. Arkamı kollayan bir savaşçı, bir şampiyon olduğunu hissettim. Bu kahraman beni tüm tehlikelere karşı koruyacaktı.’ diyor.

Angela B. Kidwell çalışmalarının temelini oluşturan etkenleri paylaşmaya devam ediyor: “İlk resim ve fotoğraf denemelerim, gerçeküstü rüyaların ve anıların etkisiyle yaratıldı. İlk çalışmalarımda kafamdaki acı kırıntılarına karşı bir savunma buldum, artık kendimi geçmişin travmatik saldırılarına karşı çaresiz hissetmiyordum. Yolum açıktı. Geçmişin saklı korkularını, günün berraklığında filme aktarmalıydım. Çektiğim kareler zihnimdeki gürültüleri ve karanlık mekanları temizleyecekti. Birkaç çalışma sonra fark ettim ki; bu geçmişim, şimdim ve geleceğim için bir şifa yoluydu. İş hayatını bırakmaya ve Midwestern State Üniversitesinde sanat okumaya karar verdim.”

Angela B. Kidwell’in fotoğraflarının ‘bilinçaltına olan yolculuğumuz’ sürüyor:
”Fotoğraflarım gerçek kimliğime, huzura ve güce ulaşmak için çabamı belgeler. Birbirine zıt kişisel ve çok katmanlı çelişkili semboller kullanılmış bir kare, hem soruladığım şeyi, hem de cevabını bulduğum şeyi temsil edebilir. Yolculuğum ve mücadele sürecim beni ‘duygusal anlamda oradan oraya sürüklenen biri’nden ‘kendinden emin, maceracı’ birine dönüştürdü. Fotoğraf sayesinde içimdeki duyguları anlamlı ve etkili biçimde anlatma yeteneği kazandım.” Nacizane çıkarımım şudur ki; Angela Bacon eserlerinin ruhuna -William Blake’in şiirlerine yaptığı gibi- ‘ikilemden, zıtlıklardan doğan anlam’ı üflüyor.. Ve onu huzura, doygunluğa götürecek olan ‘patika’dan ayrılmayacağını söylüyor. Angela Bacon’ın bu yolda ne gibi maceraları belgelediğini merak ediyorsanız http://www.angelabaconkidwell.com/ sitesini ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederim.

Cansu BAYRAM
kaynak: 6gendergi.com

Bir Yanıt Bırakın

