KALEM UCUNDAN SANAT ESERİ YARATMAK

Yayınlandı: Ekim 28, 2010 / Art, My works
Etiketler:,

Birçok sanatçı, kalemi sanat eseri yaratmak için kullanır. Peki kalemden minik sanat eserleri yaratmak?
David Ghetti’nin yaptığı şey tam da bu: O kalemlerin ucunda minik sanat eserleri yapıyor. Marangoz olan Dalton, 25 yıldır minik kalem uçlarıyla harikalar yaratıyor.

49 yaşındaki sanatçı, okulda kalemlerin üzerine arkadaşlarının ismini kazıyıp hediye olarak verirdi. Belki de bu “minik kalem uçları-büyük değerler” macerasının bilinçaltını oluşturuyordur. Dalton maceranın nasıl başladığını şu şekilde açıklıyor: “Daha sonra heykelciliğe girdiğimde, odun gibi malzemelerle çalışıp büyük parçalar yaptım. Ama kendime meydan okumak istiyordum; bu beni geliştirecekti. Mümkün olduğunca küçük malzemelerden bir şeyler yaratmaya karar verdim.. Tebeşir gibi farklı malzemelerle çalıştım. Ama bir gün “Evreka Evreka!” deyip kalem uçlarına şekil vermeye karar verdim”.

Dalton’un inanılmaz eserlerini yaratmak için kullandığı üç temel alet var-jilet bıçağı, dikiş iğnesi ve oyma bıçağı. Kullanmadığı alet ise; büyüteç. Temel aletlerin işlevlerini öğrenmek için Ghetti’ye kulak veriyoruz: “Dikiş iğnesini kalem uçlarına delik açmak ya da ucu kazmak için kullanıyorum. Yavaşça ucu elimde döndürerek tırnağımla çizgi çiziyorum”.
Dalton’un üzerinde en çok zaman harcadığı parça birbirine geçen zinciri olan bir kalem. Standart bir biçimi yapmak birkaç ayını alırken, bu çalışması iki buçuk yıl sürmüş.

Dalton -Connecticut, ABD- bu maceraya ilk başladığı sıralarda, aylarca üzerinde çalıştığı bir eserin daha bitmeden bir parçası kırılacak diye korkuyordu. “Birazcık sert olursam kalemin ucu kırılacak diye ödüm kopuyordu. Bazen inanılmaz sinirleniyordum -özellikle de tam bitmek üzereyken bir hata yaptığımda. Daha sonra çalışmalarıma bakış açımı değiştirmeye karar verdim. Yeni bir çalışmaya başladığımda kendi kendime Ah evet sonunda kırılacak ama nereye kadar gideceğiz bakalım diyordum. Bu şekilde yaklaşmam daha az kalem kırmamı sağladı.”

Aslen Brezilyalı olan Dalton’un, üzerinde çalışırken kırılan 100den fazla heykelle dolu bir kutusu var ve bu kutuya “mezarlık koleksiyonu” diyor. “Hatırı sayılır sayıda kırık parça var hal böyle olunca ben de iğnelere yapıştırıp bir strafor üstünde sergiliyorum. Kırık parçaları saklamam insanlara garip gelebilir ancak onlar hala ilgi çekici bana göre. Aylarca üzerinde çalıştım onların. Şimdi ölü olabilirler ama bir an bile olsa onlara hayat verdim!” diyor Ghetti.

Yaptığı bu minik ama paha biçilmez sanat eserlerine gerçekten de paha biçmiyor sanatçı. Onlardan maddi kazanç elde etmek yerine arkadaşlarına hediye ediyor. Aslında böylece eserlerinin ‘değeri artıyor!’ Ghetti’nin isteği İngiltere’de eserlerini sergileyebileceği bir galeriye sahip olmak.

Kaynak:telegraph.co.uk
Çeviri: Cansu BAYRAM

Bir Cevap Yazın

